Een merk is een teken dat dient om de producten en/of diensten van een onderneming te onderscheiden van die van de concurrenten.
Het kan bestaan uit een woord, een figuratief element of een combinatie van beide. Ook kleuren, vormen, klanken (vb. reclame tunes), e.d. kunnen als merk fungeren.
De keuze van een merk is een belangrijke stap in de commerciële strategie van een onderneming. Merken bepalen immers in grote mate het succes van haar producten en/of diensten.

Een merkregistratie geeft een exclusief recht en laat toe om de investeringen en inspanningen inzake naam- en logo-ontwikkeling , marketing en house styling veilig te stellen tegenover inbreuken door derden.

Een degelijk merkenbeleid is daarom onontbeerlijk en als merkenbureau werken wij dit graag voor u uit, rekening houdende met uw huidige prioriteiten en marketingstrategie, alsook met uw toekomstvisie.

Onze ervaren merkengemachtigden begeleiden u stap per stap zowel in binnen- als buitenland. Zij kunnen u waardevol advies geven bij opzoekingen, registratie en verdediging van uw merken.

Meer informatie hierover kan u terugvinden in onze brochure Merken of neem contact op met ons.

Lees verder over andere intellectuele eigendom in Modellen.